Lunch: kip met rijstsalade

23 januari 2016 | Lekker low fodmap, Recepten, Voeding

Als wij kip of kalkoen eten blijft er vaak een stukje over. Heerlijk om de volgende dag te gebruiken bij je lunch. Vandaag na het sporten heb ik een snelle rijstsalade klaargemaakt met de restjes van de maaltijd van gisteren.
De bessen zijn niet nodig, maar die heb ik standaard in de vriezer liggen. Deze pluk ik in de zomer bij kwekerij Zeldenrust en bewaar ik in de diepvries. Gezond, lekker, het plukken is ontspannend en leuk en ook nog eens veel goedkoper dan in de winkel kopen!

Nodig voor 1 persoon:
2 eetlepels gekookte (zilvervlies)rijst
1 eetlepel citroensap
stukje (3 cm?) gesneden groen van prei, dunne reepjes
kwart (rode) paprika in blokjes
1 eetlepel goede olijfolie, snufje zout, verse zwarte peper gemalen
een handje pecannoten
sla

Snij de kipfilet en stukjes, meng met alle andere ingredienten behalve de sla.

Leg de sla op een bord, verdeel de blauwe bessen erover en leg daarop de salade.

Eet smakelijk!

 

Delen:

Tags: , , ,

Schrijf als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Nieuwste artikelen
Alle artikelen

Advies & kennis:

Nieuwsbrief

Meer informatie?

Wil je meer weten over de mogelijkheden die we je kunnen bieden?

Bel 06 - 40 70 59 68

Volg ons via: